Ласкаво просимо на мій блог

РИСИ МОГО ХАРАКТЕРУ

РИСИ МОГО ХАРАКТЕРУ
Мета: розкрити зміст понять «риси характеру», «міміка», «жести»; розвивати вміння висловлювати думки, самостійно робити висновки; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: дерево доброти; тест «Який ги?»; картки; панно; правила життя.

ХІД ЗАХОДУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Учитель запалює свічку. Звучить легка мелодія.
Життя — це дарунок Божий,
Посланий нам із небес.
На. інші дарунки не схожий,
Бо в ньому багато чудес.
Життя — неповторна казка:
У ній ти зустрінеш завжди
 Хитрість людську і ласку.
Сміло по життю іди.
Навчися добро творити,.
Для того у світ прийшов,
По-Божому, чесно жити.
Щоб в серці цвіла любов.
Кожен мрію свою має
І в майбутньому бажає:

Учні (продовжують з місця) р .  
Добрим бути, справедливим,
Працьовитим, не лінивим.
Рідну мову свою знати..
Старших завжди поважати,
Свого ближнього любити,
З усіма у мирі жити!

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Бесіда
Учитель. Усі ви прагнете бути хорошими людьми. Дуже хочеться почути від вас, яка ж вона — хороша людина? (Відповіді учнів: добро; чуйна, весела, ввічлива, лагідна, милосердна, слухняна тощо.)
— Ми вчимося любити, бути добрими, увічливими, працьовитими, учимося берегти наше здоров’я, бути справедливими і співчутливими  прагнемо завжди бути хорошими людьми.
2. Пошукова робота
У ч и т е л ь. Дуже приємно, що в підготовці до цього заходу брали участь усі. Кожен із вас підготував інформацію про риси характеру.
3. Робота в групах
*            Вправа «Дерево доброти»:
Три групи одержують конверти із зображенням листочків з написами: «Працьовитість», «Доброта», «Злість», «Грубість», «Чемність», «Терпіння», «Повага», «Зло», «Обман», «Милосердя», «Ввічливість», «Любов», «Ненависть», «Байдужість», «Щедрість», «Взаємодопомога», «Мужність», «Боягузтво».
Прикрасимо листочками наше «дерево доброти» . Тільки виберіть листочки з тими словами-поняттями, з якими б вам хотілося найчастіше зустрітися у с воєму житті.
4. Складання «асоціативного куша»

- Які це риси характеру?

5. Виконання творчих завдань
1. Уявіть себе феєю чи ельфом, торкніться свого товариша «чарівною паличкою» і скажіть одне одному щось хороше.
2. Учнів класу об’єднують у групи, учитель роздає ватман у вигляді, половинки серця.
1- ша   група. Що ви відчуваєте, коли стикаєтеся з проявами доброти?
2- га     група. Назвати добрі вчинки, що ви можете здійснити одне для одного.
6. Робота за карткою
    Позначте червоним олівцем риси характеру, що більше властиві дівчаткам, синім — хлопчикам, а жовтим — і хлопчикам, і дівчаткам.
□ ніжність                          □ веселість
□ турботливість                □ привабливість
□ скромність                     □ вміння створити затишок
□ балакучість                   □ працелюбність
□ обережність                 □ винахідливість
□ старанність                    □ рішучість

7. Тестування «Який ти?»
— Вибери і розфарбуй геометричну фігуру, що подобається тобі найбільше.




 Ключ до тесту «Який ти?»
Якщо ти розфарбував:    
□ - ти працелюбний і старанний, цінуєш порядок в усьому;
              - ти цікавий і допитливий, тобі легко вжитися;
            - тобі подобається бути найкращим, бути командиром;
            - ти добра людина, любиш допомагати іншим;

          - тобі подобається вигадувати, фантазувати.

8.          Вправа «Я — особистість»
Учні отримуюсь картку і записують свої риси характеру.




9. Літературна сторінка (робота в групах)
1-ша група. Оповідання В . Сухомлинського «Підлога буде чиста. А душа?»
Першокласниця Марійка, прийшовши додому, побачила, що підлога в кімнатах чиста, аж блищить.
    Як у нашому класі після уроків,— сказала мамі Марійка. Хтось постукав.
Мама відчинила двері.
До хати ввійшла сусідка -  престара бабуся Христина.
Бабусі вісімдесят дев’ять років. У неї сім синів, три дочки, багато внуків і правнуків.
Мама низько вклонилася бабусі Христині, узяла її під руку й повела до вітальні.
Жахнулася Марійка: надворі дощ, взуття у бабусі брудне, - там, де пройшла бабуся, розпливлися калюжі.
Коли бабуся пішла додому, Марійка сказала:
    А ми б до класу з такими брудними черевиками не впустили... Підлога ж мусить бути чиста...
— Підлога буде чиста, доню... А душа? тихо сказала мама.
Запитання для роздумів та обговорення
1. Чи знаєте ви когось подібного до Марійки?
2. Чи хотіли б ви дружити з Марійкою? Відповідь обґрунтуйте.
3. Що найважливіше для Марійки? Чому ви так уважаєте?
4. Яким би став світ, якби всі були такими, як Марійка?
— Ніколи не можна залишатися байдужим. Саме байдужість — душевна вада Марійки. Байдужості протистоїть: співчуття й уважність, уважність до тих, хто тебе оточує, зацікавленість ними, занепокоєння тим, що з ними відбувається, милосердя.          Це те, що е дуже важливим для кожного з нас.
2-га група. Оповідання В. Осєєвої «Просто бабуся»
Вулицею йшли хлопчик і дівчинка. А попереду йшла бабуся. Було дуже слизько. Бабуся послизнулася і впала.
    Потримай мої книжки! - гукнув хлопчик, передаючи дівчинці свій портфель, і кинувся на допомогу бабусі.
Коли він повернувся, дівчинка запитала його:
—        Це твоя бабуся?
—        Ні,— відповів хлопчик.
—        Мама? — здивувалась подруга.
—        Ні!
—        Ну, тітка? Чи знайома?
—        Та, ніж-бо, ні!— відповів хлопчик. — Це просто бабуся.
Запитання для роздумів та обговорення
І. Чому дівчинка подумала, що це рідна бабуся хлопчика?
2. Чи допомагав хтось із вас тому, хто не мав можливості вам віддячити?
3. Чи допомагали вам незнайомі. люди? Наведіть приклад.
4. Якби всі, кого ви знаєте, завжди допомагали іншим, як, на вашу думку, змінилося б наше місто (село)?
— Співчуття, милосердя виражається в потребі допомагати іншим. Милосердній людині не властиво відступати від допомога іншим при думці про власні проблеми. Коли вона бачить іншого, то легко уявляє рідних людей або себе на його місці.
10.      Вправа «Відкритий мікрофон»
Завдання: закінчити думку «Бути милосердним — це. (Наприклад: бути добрим; вміти співчувати; провідати хворого; допомогти людині похилого віку; уміти жертвувати тощо.)
— Так, усе, що ви сказали — це не що інше, як прояв милосердя. Нині люди милосердні? (Учні обмінюються думками.)
11. Правила чесної людини
— Правильно з'єднайте стрілками слова з першого стовпчика зі словами другого стовпчика — і ви отримаєте правила чесної людини.
сказав                                    перепроси
не впевнений                       зроби
помилився                            думаєш
забув                                      не обіцяй
говори те,  що                      таємницю
не розголошуй чужу          зізнайся
— Намагайтеся завжди дотримувати цих правил!
12.      Вправа «Криве дзеркало»
Звучить весела музика.
Учні стають у пари одне навпроти одного. Перший починає рухатися, інший повторює всі рухи.
13. Колективне панно «Я та мої друзі»
У ч и т е л ь. Дорогі діти, а зараз створіть у класі ідеальну тишу. Вслухайтеся в тишу... І, можливо, тоді ви почуєте, як у двері вашого серця хтось стукає і просить: «Відчини!».
Відкрийте свої серця, не баріться!
Й гостинна з любов’ю прийміть позитивні риси характеру.
Тоді ви пізнаєте, як радісно жити.
14. Психологічні секрети.
— Коли ти спілкуєшся із людиною, інформація, якою ви обмінюєтеся під час розмови,— це не лише слова, що вимовляються. Людина сприймає не лише суцільний текст розмови, а й найменші дрібниці, які, здавалося б, ти навіть не помічаєш. Перш за все — це жести та міміка, Саме ці дрібнички і формують у людей враження одне про одного (на підсвідомому рів ні).
*         Жести
 Зверни увагу на те, якої поза набув співрозмовник, як тримає голову, які рухи робить руками — і ти одразу зрозумієш, як варто розмовляти з цією людиною і яка у неї натура.
Руки в кишенях ця людина звикла домінувати або просто погано вихована.
Схрещені руки — співрозмовник «закривається», він не хоче вести відверту розмову..
Руки в «замку» за спиною поза впевненої у собі людини. З нею непросто знайти спільну мову, але ця людина варта зусиль.
Захоплення однієї руки другого за спиною співрозмовник намагається «зібратися» і налаштуватися на щось серйозне.
Почісування долонь людина на щось чекає.
Під час розмови збирає з одягу пилинки - людина з тобою категорично не погоджується, але щось заважає їй про де сказати.
Постукування пальцями означає очікування. Або людина дуже на щось чекає, або прагне, щоб ваша розмова якнайшвидше припинилася.
Голова на долоні — людині нудно або вона сумує.
Руки за головою — співрозмовник знає значно більше, ніж каже.
Торкається обличчя в чомусь сумнівається.
Тримає голову прямо нейтралітет; вбік — інтерес, зацікавленість вашими словами.
Схрещені ноги жест «самозахисту», людина не планує перед тобою <відкриватися».
« Покачування ногою --' розмова вже набридла.
Руки на поясі ця людина готова до негайних рішучих дій.
Клацання ковпачком ручки — нерви, невпевненість, хвилювання.
Жести з використанням окулярів
Маніпуляції з окулярами часто необхідні для того, щоб зволікати час: їх постійно знімають і надягають, протирають скло, посмоктують дужки.
*         Міміка
Міміка точно відтворює пережиті почуття та настрій:. Людина контролює свою міміку постійно, за винятком перших декількох секунд нових відчуттів. Важлива вловити саме перші вирази обличчя, вони відбивають найменші зміни внутрішнього стану людини.
Посміхнувшись одне одному під час зустрічі, співрозмовники тим самим нейтралізують напруженість перших хвилин і створюють підґрунтя для більш упевненого і спокійного спілкування; посмішка — знак дружніх почуттів, симпатії до партнера. Однак вона може бути не тільки дружньою, але й іронічною, глузливою чи презирливою.
Чим сильніші дружні почуття,, що їх відчуває людина, тим більше відкриваються при усмішці зуби. Усмішка не має суперечити ситуації спілкування, мати розбіжності розходитися з вашим внутрішнім станом. Інакше кажучи, не усміхайтеся через силу — достатньо легкої «усмішки ввічливості».
У посмішці зазвичай відбивається психологічний і фізичний стан людини. Якщо вона почувається добре, то посміхається радісно, якщо вона почувається погано — посмішка на її обличчі виглядає страждальною. Урівноважена і вдоволена додана посміхається спокійною, безтурботною посмішкою.
Щільно стиснуті губи свідчать про замкнутість. Опущені куточки — ознака поганого настрою,— така людина сильно засмучена. Вигнуті губи характеризують їхнього власника як скептика і людину, схильну до сарказму. Людина, яка голосно сміється, як правило, щиро та оптимістично налаштована. Щоправда, можливо, що ваш співрозмовник на грані істерики або просто намагається привернути до себе увагу. .
Завжди слід звертати увагу на деталі!
16. Розповідь про два царства — Добра і Зла
У ч и т е л ь. Що з того часу, як перші люди Адам і Єва згрішили, послухавши змія — Божого ворога, на нашій землі існують два царства — Добра і Зла. Спробуймо впізнати підданих цих царств. Ваше завдання правильно розселити їх по домівках (картки, на яких написані жителі, роздані заздалегідь).
На дошці зображено два палаци й комірки, куди діти вставлятимуть картки.
Ніжність — живе у добрі. Вона навіки, а не на мить.
Уважність — належить добру. Усіх поважає й усюди встигає.
Співпереживання усіх хоче зігріти, мріє, щоб друзями стали всі. діти.
Великодушність — має добру душу.
Любов потрібна усі м, вона затишок і мир.
Доброта - цінний дар, людям ти його віддай.
Милосердя жаль їй всіх: і дорослих, і малих.
Чуйність оселимо в добрі, будьте чуйними людьми.
Порядність - всюди в пошані, бо не любить учинки погані.
— Ось і познайомилися з Добрим сімейством!
— А хто ж живе у царстві Зла?
Злість — закликає нікому не пробачати, а злість, як: камінь, у серці тримати,
Жорстокість — пропонує усім давати здачу.
Лінь — з вас не злізе і. на голову залізе.
Сварка зі злом товаришує і дружбу руйнує.
Заздрість — наказує: носи задирайте і злу допомагайте.
— Ми познайомилися з жителями цих царств.
— А яке царство вам подобається і чому? (Відповіді дітей.) Важливо змалку берегли своє сердечко від зла. У цьому вам допоможе послух батькам і молитва до Бога.


III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
У ч и т е л ь.  Людське життя... неповторне і незвичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин. Люди, їх мільйони, вони всі зовсім різні та чимось неповторні. Вони, мов ті зорі на небі, що горять своєрідним світлом.
Кожне життя здається нам якоюсь дивовижною квіткою, яка вранці умивається росою, зустрічаючи новий день, ніжно простягає руки-пелюстки до сонця, щоб захистити її від усього злого й недоброго, а ввечері тихо, сумовито складає свою голівку до матері-землі, сподіваючись наступного дня побачити цей світ кращим.
Стежина життя... Це по ній кожен має пройти гідно. Але якою вона буде? І хочеться гукнути: «Життя! Зупинись хоч на мить! Візьми мене на свої крилечка і понеси ген-ген за небокрай, де люди у вічності живуть». Прекрасні слона... І як хочеться кожному із нас, щоб і життя наше було таким же прекрасним.

ПРАВИЛА ЖИТТЯ
1. Будь вільним і веселим, мудрим і кмітливим.
2. Ніколи не занепадай духом.
3. Роби добро усім і всьому.
4. Не кривди люпину.
5. Стався до інших так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе.
6. Люби людей і вибачай їм.
7. Пізнай себе і світ.
8. Знай свою мету в житті.
9. Не лінуйся і не шукай виправдання своїм слабостям.
10. У хвилини відчаю не губи віру в себе, зумій сказати собі: «Хай живе життя».

Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Яку тему ми розглянули сьогодні?
Мені найбільше запам’яталося...
Я згоден...

"РИСИ МОГО ХАРАКТЕРУ"














Немає коментарів:

Дописати коментар